Vinterservice inombordare och drev
Vi vinterservar din inombordare och byter förbrukningsartiklar. I priset ingår högklassig olja, oljefilter och smörjmedel, bränslefilter, tändstift, zinkanoder och avgifter för godkänd miljöhantering, kontroll av impeller och ev byte.
Har vi servat ditt drev, kan vi förvara ditt drev hos oss.
Vi provtrycker samt vakumtestar alltid drevet för att kontrollera tätheten.
Vid arbeten i andra hamnar än Fiskebäck tillkommer resekostnad.
Kontakta oss för att få kostnadsförslag på just din båt.
Mercruiser motorer
Motorservice (oljebyte, filterbyte, allm översyn)
Konservering färskvattenkylda och sjövattenkylda
Bränslefilter och impeller bytes vid behov
Mercruiser Alpha one gen 2 drev
Lilla drevservicen
- Oljebyte 85/140
- Provtryckning
- Vakumtest
- Zinkanoder (sats)
- Grovrengöring
- Yttre visuell kontroll av propellrar, knut och övrigt drev
- Kontroll av axel/axlar
- Kontroll att bussningar är hela samt att muttrar och andra detaljer finns.
Ev bälgsats, tvätt, rengöring och målning tillkommer.
Mercruiser Bravo I, II III drev
- Oljebyte 85/140
- Provtryckning
- Vakumtest
- Zinkanoder (sats)
- Grovrengöring
- Yttre visuell kontroll av propellrar, knut och övrigt drev
- Kontroll av axel/axlar
- Kontroll att bussningar är hela samt att muttrar och andra detaljer finns och är hela, om något behöver bytas debiteras detta extra.
Ev bälgsats, tvätt, rengöring och målning tillkommer.
Volvo Penta
Motorservice (oljebyte, filterbyte, allm översyn)
Konservering färskvattenkylda och sjövattenkylda
Bränslefilter och impeller bytes vid behov.
Samtliga drev:
- Oljebyte
- provtryckning
- Grovrengöring
- Zinkanoder (sats)
- Yttre visuell kontroll av propellrar, knut och övrigt drev
- Kontroll av axel/axlar
- Kontroll att bussningar är hela samt att muttrar och andra detaljer finns och är hela, om något behöverbytas debiteras detta extra.
För samtliga drev och drevtyper:
Grovrengöring innebär att drevet rengörs med stålborste från havstulpaner.
Ska vi montera drevet rengör vi även sköld (montering debiteras extra)
Provtryckning avgör om drevet är tätt.
Om det inte är tätt har antagligen vatten kommit in i oljan och drevet måste åtgärdas för att förhindra haveri. Debiteras extra.
Är det någon skada på t ex propeller måste denna åtgärdas samt eventuella skador på axlar åtgärdas. Debiteras extra.
Vinterförvaring debiteras särskilt.
Drev som servats kan även vinterförvaras hos oss.
Reparation och renovering av drev utföres. Lagning av propellrar.
Kontakta oss för kostnadsförslag.
Beställ service eller kostnadsförslag genom vår blankett.
Tips!
Vinterservicen gör du på hösten. Bäst är att byta olja och filter när båten ligger i sjön, då kan man varmköra motorn ordentligt. Sedan puttrar man över till upptagningsstället och motorn får ny, fin, ren olja i hela sig!
När båten kommit upp konserverar man den med glykol, för att skydda den mot frostsprängning samt att låta glykolen ge rostskydd i vattenkanalerna